Netwerken is net werken!

Netwerken Sjpielsewolf.wordpress

Netwerken, een nieuwe prikkel zoeken – een frisse wind.

Ik ben een persoon die gemakkelijk geïnspireerd wordt. Ik hou van enthousiasme, plannen, ideeën, projecten, concepten en vooral die bruisende energie die het met zich mee brengt. De positieve vibe en speelsheid die uitgaat van goeie projecten die vol enthousiasme worden uitgevoerd.

Helaas zijn niet alle ideeën goede ideeën, en is niet ieder project geschikt voor mij. Vandaar dat ik op zoek ben naar professionals die begrijpen wat ik nodig heb om op een constructieve manier vorm te kunnen geven aan mijn inzet, passie en enorme drijfveer.

Ik heb een aantal randvoorwaarden nodig om goed te kunnen blijven functioneren. Goed leiderschap en duidelijkheid is daar een heel belangrijke in. Bovendien moet het concept kloppen.

Een concept dat klopt, is niet alleen leuk als je het ziet of hoort, het moet goed voelen – maar vooral ook blijven staan als je er kritisch over nadenkt. Er moet stabiliteit zijn, geloof, vertrouwen, en de fundering op zo een manier gelegd dat het veilig is.

hsp-werk-geld

Veiligheid staat in hetzelfde rijtje als vertrouwen en geloven.

Ik heb gemerkt dat onduidelijkheid en gebrek aan goede structuur en professioneel leiderschap mij een aantal keer funest is geworden. Ik werk gepassioneerd, verzet een hoop werk. Maar tegelijkertijd kijk ik dan om me heen en mis de professionaliteit en toewijding in anderen.

Zo gauw ik begin te denken dat mijn investering verspilde moeite is, raak ik gefrustreerd en haak ik af. De drive en discipline die ik erin stop hoort aanstekelijk te werken. Ik behoor in een team te werken waar een opbouwende workflow heerst. Waar men elkaar stimuleert en prikkelt, waar fanatisme geprezen wordt en met plezier ergens naartoe gewerkt wordt.

Ik weet wat mijn zwakke plekken zijn, en wat ik nodig heb om deze om te buigen tot iets positiefs. Ik heb mensen nodig om tegen op te kijken, om me aan op te trekken – om van te leren. Ik wil op een level werken dat uitdaging biedt in plaats van frustratie.

Positiviteit is echt een must. En niet het soort van positiviteit dat men in een callcenter probeert te verkopen – Geen commercieel marketing verhaal, want dat werkt niet bij mij.

Ik ben op zoek naar echt goede initiatieven, goede plannen die ook echt uitgevoerd kunnen worden. Ideeën die zin hebben om uit te werken, die mogelijkheden creëren in plaats van beren op de weg. Mensen die willen, kunnen en doen, maar vooral ook precies weten te omschrijven wat nodig is.

Ik heb de ruimte om te oriënteren, ik heb de tijd en ruimte om na te denken over wat ik werkelijk wil en waar ik naartoe wil. Ik ben toe aan verandering: De opening naar een nieuw netwerk, een nieuwe manier van werken, een andere benadering, een frisse visie.

visie-sjpielsewolf

Mijn doel is om zo eerlijk mogelijk overal in de keuken te mogen kijken. Ik wil weten wat er is, wat ik kan doen – hoe en waar ik mijn steentje kan bijdragen en hoe zinvol dat is.

Ik ben het zat om overal maar in te vliegen, om vervolgens zelf de dupe te worden door zaken waar ikzelf niks aan kan doen – en dan alsnog de schuld bij mezelf neerleg.

Het enige wat ik mijzelf kan verwijten is mijn impulsiviteit en wil om dingen te doen: Door constant mezelf te faciliteren omdat ik vind dat ik iets moet doen, iets moet ondernemen, ergens aan moet bijdragen. Ik vind dat mij die eigenschap siert; dat het juist goed is om in beweging te blijven, gezond is die prikkel te zoeken en het belangrijk is voor de persoonlijke groei en ontwikkeling om vooral op zoek te gaan naar dat wat trekt en aan den lijve te ondervinden wat “dat” dan is.

Nu zie ik alleen dat ik “afhaak” – omdat de investering vaak zinloos lijkt. Ik accepteer dat niet, want het kan mij als persoon in een fout daglicht zetten. Ik ben een mens, mensen hebben randvoorwaarden nodig. Als die niet aanwezig zijn, dan kan een mens onmogelijk optimaal functioneren.

werksfeer

Ik weiger te geloven dat het onmogelijk is om die voorwaarden te scheppen of te vinden. Ik weiger ook nog langer de dupe te worden van slecht leiderschap. Ik weiger mijn kracht als zwakte te zien.

Ik geloof in mijn potentie, ik geloof ook in de mogelijkheden dat ik die hier in Emmen moet kunnen vinden. Maar om die echt te kunnen vinden, zal ik met mensen in contact moeten komen die dat geloof delen en daar ervaring in hebben.

Ik wil groeien, ik wil ontwikkelen, ik wil leren. Ik heb recht op mijn plek in de samenleving, ik heb het recht om te kunnen bijdragen aan de maatschappij door te zijn wie ik ben.

roeping

Ik ben op zoek naar culturele en maatschappelijk betrokken en/of kunstzinnige en artistieke initiatieven in Emmen. Dat kan van alles zijn binnen kunst, cultuur, maatschappij en natuur. Schoffelen in de permacultuur, muziekmaken in het AZC of het helpen opzetten van een kunstproject lijkt me hartstikke leuk.

Ik wil werken in een team, met collega’s – nieuwe mensen, nieuwe gezichten, nieuwe ideeën! Ik ben aan vernieuwing toe!

Lees je dit, en heb je ideeën, plannen, suggesties, recommendaties, op- en aanmerkingen – neem contact op! Voel je ook vrij om dit bericht te delen met kennissen en collega’s die misschien iets kunnen bijdragen aan mijn zoektocht.  Ik wil rond de tafel zitten en kijken wat de mogelijkheden zijn. Ik wil in beweging zijn en blijven, en ik denk dat iedereen dat eigenlijk alleen maar moet toejuichen en aansporen waar het kan!

Iedereen die iets wilt doen voor de maatschappij, moet een kans krijgen om dat te kúnnen doen.

Contact opnemen kan via

E davemuyen@hotmail.com
T 06 40 55 44 43
T @SjpielseWolf
F facebook.com/davemuyen

Published by

sjpielsewolf

Interested in germanic heathenry, lore, original fairy- and folktales, shamanism and lots of other related worldly stuff. I walk and cycle alot in nature, read, play various instruments etc.

Leave a Reply

