Misschien cliché, maar Davey gaat weer trainen ;)

workout

Meer schrijven was het doel, dat ben ik ook zeker al aan het doen – Toen ik heel veel sportte voelde ik me stukken beter. Hoewel dat misschien dan weer haaks staat op rustiger aan doen, en het compleet tegen de werking van de medicijnen ingaat lijkt me dat wel goed om te doen. Ik kan een heel lang stuk gaan schrijven nu over het hoe wat en waarom, maar dat gaat dan van mijn sporttijd af.

Het is wel ook ongelooflijk stormachtig kutweer, dus niet erg fijn om op mijn fietsje doorheen te gaan. Normaalgesproken zou je dan ook denken: Goed idee Dave, begin er morgen of overmorgen mee! En dat is ook zo!

Laten we eerlijk zijn: ik heb tot half 12 geslapen, het is nu half 1, ik mag mijn medicijnen pas innemen na het eten, en mijn tosties zitten in het tostie-ijzer. Kortom: Inderdaad ik ben nu even weer druk en impulsief en duizend en één goeie en leuke ideeën schieten door mijn hoofd.

Dit is gewoon de realiteit, en nu al twijfel ik weer om dan nu wel of niet te gaan. Andere mensen gaan er ook doorheen zie ik door mijn raam, dus ik doe het ook gewoon! Eerder, tot aan afgelopen september/oktober ging ik ook gewoon door weer en wind. Met de opvoering van de medicatie is mijn puf om te sporten gelijkwaardig gezakt.

Het is een kwestie van de balans vinden. Ik bedacht me onder de douche dat ik echt iemand ben die beweging nodig heeft. Als ik met de kinderen speel – hetzij voetbal, zwemmen, wandelen of wat dan ook – dan heb ik ook helemaal geen last van de medicatie/dufheid/dipjes. Ik moet dus gewoon zorgen dat ik dagelijks aan mijn beweging uit sport en spel kom.

In principe klinkt dat ook raar, want ik fiets elke dag een half uur heen en een half uur terug naar mijn klanten toe, en in de tijd daartussen sta ik hun huis fanatiek te poetsen. Maar goed, feit blijft: Met sport voel ik me beter in mijn vel. Ik heb dan ook wat meer incasserings-vermogen: Je bent fitter, je voelt je beter, en je hebt altijd net dat beetje extra energie want je bouwt natuurlijk conditie op. Het is voor mij ook ontspanning: De focus op je lijf, je beweging, het tot het uiterste gaan. Ik krijg daar een soort van kick van om helemaal kapot te zijn na het trainen, een tevreden, voldaan en gelukkig gevoel. Stom dan ook dat ik dat op een bepaald moment gelaten heb.

Ik moet nu wel meer moeite doen om de discipline op te pakken en vast te houden denk ik – alhoewel ik best een vastberaden persoon ben. Eigenlijk zei men ook dat het juist goed is dat ik na mijn werk in de avond gewoon op de bank wil liggen. Maar ja… het hoeft ook niet elke dag twee uur lang te zijn… Haha ook hier weer: Proberen een middenweg te vinden.

Meer schrijven, meer sporten, vaker de fluit oppakken om nieuwe deuntjes te leren. Ik ga mijn eigen nieuwe handleiding wel weer vinden hoor! Dit is trouwens ook naar aanleiding van een stuk dat ik gister geschreven heb:

https://www.facebook.com/davemuyen/posts/685352741585564

Ik ben aan’t twijfelen of ik die ook als aparte post op mijn blog moet zetten, maar dan krijg ik een dubbelpost op mijn facebook. En laten we eerlijk zijn: Ik leg de focus liever op mijn goeie momenten, de mooie dingen dan op de schreeuwen van wanhoop. Ik vind het niet erg om me af en toe klote te voelen, maar ik vind wel dat het met reden moet zijn – dus dat ik naar aanleiding van dat gevoel ook gehoor geef aan de behoefte om toch even te herzien en aan te passen waar de schoen wringt.

Finetuning your life😉

Published by

sjpielsewolf

Interested in germanic heathenry, lore, original fairy- and folktales, shamanism and lots of other related worldly stuff. I walk and cycle alot in nature, read, play various instruments etc.

Leave a Reply

