Open sollicitatie richting Zorg en Welzijn BBL of werk

Hallo,

Ik ben Dave Muijen, 32 jaar en woonachtig in Emmen. Al meerdere jaren loop ik heen en weer te stoeien met het werken in de sector zorg en welzijn. Ik ben begonnen met het werken in het welzijn in 2004 als vrijwilliger bij soos avonden van het JvWG. Mijn toenmalige vriendin heeft me op die manier aan de doelgroep verstandelijk gehandicapten geïntroduceerd. Elke twee weken werden er disco avonden georganiseerd waarbij ik dan fungeerde als een van de vrijwilligers.

Het werk beviel me dermate goed dat ik meer in het welzijn wilde ontdekken en verkennen. Zodoende ben ik bij Stichting de Trans vrijwilligerswerk gaan doen op de dagbesteding. Aldaar heb ik meegeholpen als assistent-begeleider bij de schildergroep OKE, en ook bij de creatieve vormingsgroep. Later ben ik bij de Trans mijn eigen muzisch-creatieve groep begonnen, uiteraard op vrijwillige basis.

Eigenlijk was ik daar heel tevreden mee, en ben toen verder gaan oriënteren naar andere doelgroepen. Zo kwam ik naast dat ik bij de Trans als vrijwilliger werkte, ook bij stichting de Leite terecht. Bij de Leite ben ik begonnen als activiteitenbegeleider op locatie bij het fasehuis. Bij het fasehuis heb ik een aantal maanden gewerkt, en had ik in principe een aantal vaste cliënten waar ik persoonsgebonden- of in kleine groepjes sport- en spel- activiteiten mee uitvoerde.

Uiteindelijk ben ik overgegaan naar de GVT’s (gezins vervangende tehuizen). Daar was ik echt op mijn plek qua doelgroep. Er zaten namelijk veel jongeren met gedragsproblematiek, en er was sterke behoefte aan iemand die echt de jongens zo nu en dan op sleeptouw kon nemen om de overtollige energie kwijt te kunnen.

Tegelijkertijd heb ik in die periode bij Sedna in samenwerking met MEE Drenthe meegewerkt aan het opzetten van een activiteitenclub voor PDD-NOS en aanverwante stoornissen voor kinderen van 7 tot 12 jaar.

Uiteindelijk had ik mijn hele week vol gepland met vrijwilligerswerk, dus had ik het als werkeloze nog best druk!

Op den duur heeft dat vrijwilligerswerk ertoe geleid dat ik persoonlijk begeleider werd van een jongetje met de spierziekte van Duchenne. Dit was wel betaald werk, en heb deze jongen van groep 6 tot en met eind groep 8 begeleid binnen de basisschool. Dit hield in dat ik hem hielp met zijn schoolwerk, voornamelijk de focus en extra aandacht om hem aan het werk te krijgen en te houden, maar ook bij de persoonlijke verzorging en de ondersteuning bij het typen, lopen en ook een stuk emotioneel – kortom al de zaken die je tegenkomt bij een progressief ziektebeeld.

Na drie jaar intensieve begeleiding was het PGB op, en zodoende betekende dat het einde van mijn werk binnen het welzijn. Omdat ik toen 2 kinderen had, was ik genoodzaakt de fabriek in te gaan toen zich die kans aanbood.

Zodoende dat ik menigmaal wel goede initiatieven begonnen ben, maar simpelweg door de financiële kwestie voor het geld heb moeten kiezen, en de passie heb moeten laten lopen.

Momenteel ben ik weer vrijgezel, woon alleen en zitten we in een periode waar er niet veel werk is. Nu kan ik kiezen voor mijn passie. Vandaar dat ik momenteel ook met heel veel plezier bij ZorgWerk werk, waar ik toch dienstverlenend en met een stukje welzijn bezig ben.

Ik zou dan ook graag bij jullie in de zomerperiode willen werken. In de huishouding, in de keuken, de zorg of het restaurant maakt mij niet zoveel uit. Het is voor mij prettig om in een omgeving te werken waar ik mensen tot dienst kan zijn, en waar collega’s met dezelfde insteek hun werk doen.

In principe ben ik de hele zomerperiode beschikbaar, ik heb nog geen vakantieplannen – en mocht ik geselecteerd worden, dan ga ik natuurlijk ook geen vakantie plannen op het moment dat ik werken kan! Qua tijden ben ik compleet flexibel inzetbaar, daar waar nodig kun je me inplannen. Momenteel werk ik ook parttime, heb ik 3 vaste klanten en word ik regelmatig gebeld om per direct als invalkracht te gaan werken. Ik ben daar heel gemakkelijk in: Als ik werk heb is dat fijn, als ik een paar uurtjes vrij ben is dat ook lekker!

Ik heb inderdaad vaker vakantiewerk gedaan, dat is ook meer bij gebrek aan vast werk. Elk jaar profiteer ik eigenlijk wel van het vakantieseizoen, omdat dat de tijden zijn waar meer werk beschikbaar is. Vakanties zijn dan ook meestal het best in januari februari te plannen, simpelweg omdat dat vaak de maanden zijn waar het qua werk vinden heel rustig is.

Ik hoop dat het begin van de brief niet te zeer afschrikt, ik heb bovenstaande zaken opgesomd om dit te compenseren met het gebrek aan specifieke opleiding. Ik heb overigens wel twee keer de opleiding SPW / SAW in BBL proberen te doen, maar dat was een constructie waarbij ik maar 1 jaar vergoed kreeg, en waarbij het net het laatste jaar was waarbij ik de jongen binnen de basisschool begeleide. Zodoende was het onmogelijk om mijn opleiding af te maken: Geen werk, geen opleiding.

Ik hoop u met deze brief voldoende te hebben geïnformeerd, en hoop ook zeker op een snelle reactie!

Met vriendelijke groet,

 

Dave Muijen

Published by

sjpielsewolf

Interested in germanic heathenry, lore, original fairy- and folktales, shamanism and lots of other related worldly stuff. I walk and cycle alot in nature, read, play various instruments etc.

Leave a Reply

