Elevator pitch Take 2

elevator pitch take 2

Elevator pitch take 2

Wie ben ik?

Ik ben Dave Muijen, ik ben creatief, enthousiast, en vooral gepassioneerd en gedreven.

Wat zoek ik?

Ik ben op zoek naar een baan in de welzijn / coaching sector waarin ik mij breder kan ontwikkelen op sociaal en communicatief vlak om uiteindelijk door te groeien tot een professional. Om dat te bereiken ben ik op zoek naar informatie en ingangen binnen de juiste sector om mijn dromen te realiseren.

Wat kan ik en wat doe ik?

Ik heb in het verleden al laten zien dat ik een netwerk kan opbouwen en inzetten om mijn doelen te bereiken doordat ik via vrijwilligerswerk de sector welzijn ben binnengekomen, dit zo overtuigend ben aangegaan dat ik mijn doelgroepen heb kunnen verkennen, een vaste baan als persoonlijk begeleider heb gekregen en uiteindelijk ook een opleiding erbij kreeg.

Dat is de ontwikkeling die ik ook nu weer bewust oppak. Door wederom mijn doelen aan diverse welzijn en zorg instellingen te presenteren met de achterliggende gedachte dat zij inderdaad mijn potentieel, inzet, ervaring maar vooral ook de innerlijke drive herkennen en mij graag verder helpen.

Wat is mijn achtergrond, wat is mijn ervaring?

Ik ben begonnen als assistent begeleider bij creatieve dagbesteding met verstandelijk gehandicapte volwassenen als doelgroep. Dat inspireerde me zo dat ik al snel zelf een muzisch expressieve groep opzette, wat een groot succes bleek.

Vervolgens heb ik mij verder toegespitst in de richting van jongeren met een beperking, en dan vooral met het aanbieden van activiteitenbegeleiding. Zo heb ik meegewerkt aan het opzetten van een activiteitengroep voor jongeren met pdd-nos, activiteitenbegeleiding binnen gezins vervangende tehuizen etc.

Zodoende ben ik op de radar gekomen binnen het welzijnswerk als de vrijwilliger die goed kan omgaan met moeilijke doelgroepen. Ik ben uitgenodigd met het voorstel voor het begeleiden van een jongen binnen het regulier basisonderwijs met de ziekte van duchenne. Deze uitdaging ben ik aangegaan, en heb deze jongen 3 jaar lang begeleidt wat deels vergoedt werd via zijn PGB. Uiteindelijk ging deze jongen naar het regulier voortgezet onderwijs en zat mijn taak erop.

Onder het motto geen werk, geen opleiding werd ik toen genoodzaakt om mijn opleiding SAW te stoppen. Aangezien ik een gezin heb, ben ik direct de fabriek ingegaan omdat er toch brood op de plank moet komen. Dat heb ik nu 3 jaar lang gedaan ter opvulling, en nu wil ik de draad weer oppakken waar ik hem toen heb laten liggen.

Wat is er bijzonder aan mij, waarom kiezen voor mij?

Ik ben al jaren structureel aan mezelf aan het werken uit eigen beweging. Ik ben oprecht op zoek naar mijn plek in de wereld. Ik heb zoveel te bieden en zoveel te geven, maar door gebrek aan sturing en stabiliteit wordt mijn traject telkens onderbroken. Ik heb mijn gevoeligheid, enhet talent tot het vertalen daarvan en het omzetten in werkbare doelen niet voor niets gekregen.

Uit mijn ervaring blijkt dat mensen het vertrouwen in mij hebben gegeven, zodat ik groepen kon leiden, mensen begeleiden en ideeΓ«n kon uitvoeren zonder dat ik daar papieren voor heb. Dat vertrouwen heb ik nooit geschaad. De enige reden dat ik nog niet de volwaardig begeleider en coach ben, komt door het vertrouwen dat ik nog niet in mezelf heb. Om dat vertrouwen volledig te krijgen, heb ik mensen om mij heen nodig die bereidt zijn het geloof in mij te erkennen, en mij steunen door het aan te durven in mij te investeren.

Published by

sjpielsewolf

Interested in germanic heathenry, lore, original fairy- and folktales, shamanism and lots of other related worldly stuff. I walk and cycle alot in nature, read, play various instruments etc.

Leave a Reply

