Zelfbeeld

 Mijn Zelfbeeld

Hoe zie ik mijzelf, hoe kan ik mij het best omschrijven? lk heb een sterk beeld van mezelf,  het is voor mij heel duidelijk  wie ik ben. waar ik voor ga en sta en ook hoe dit vorm krijgt. lk zal dit zo goed mogelijk  proberen  over te brengen,  maar aileen aan woorden heb ik daarbij  niet genoeg.  lk ben immers  een beleving,  beleven  is veel omvattender dan kennen.

Laatst nog zat ik op internet  een beetje te chatten.  Er vroeg mij iemand,  als mensen jouw willen leren kennen,  wat is dan hetgeen dat JIJ het belangrijkste vindt dat ze van je weten. Verbondenheid was mijn antwoord.  Verbonden met de natuurlijke wereld  om mij heen. lk merkte dat men dat te vaag vond. ledereen is immers  in meerder of mindere  mate verbonden.

lk zoek de interactie.  Het is het reageren  op een waarneming. Deze waarneming kan van alles zijn, een boom, een mens,  een steen, een gevoel.

lk loop…

Elke dag loop ik…

Elke dag hetzelfde  pad… Als ik loop, voel ik.

lk voel de bomen, De wind,

De zon.

lk geniet,

lk voel me aangeraakt, Geprikkeld,

Gestreeld,

Geliefkoosd, Omarmd.

Schittering van bladeren, Het fijne mos,

Het ree dat ik tegenkom.

Het zijn geschenken, Beloningen, Aanmoedigingen, Aangevers.

lk voel,

lk ervaar, lk beleef, lk vertaal.

De energie  is klank, Ritme,

Melodie.

Basaal, Oerklank, lntens. Emotie.

Bezield zie ik, Droom ik, Wandel ik, Ervaar ik.

De wereld, De mens, De steen, Het dier, De boom.

De voorouder. De traditie,

De cultuur,

De ontwikkeling.

lk zing, lk drum, lk dans, lk deel.

De droom, De realiteit, De brug,

De verbondenheid.

Dit ben ik. lk heb een heel duidelijke levensbeschouwing. Het natuurlijk leven binnen een groep maakt daar een groot deel van uit. Voor mij is het bijdragen aan een gezonde samenleving een belangrijk punt. Ik hou ervan om mensen bij te staan in het vergroten van hun vrijheid. Vrijheid is heel ruim. Ruimte is belangrijk, het vergroten van die ruimte is wat ik op allerlei manieren doe. Zowel voor mijzelf als ook voor anderen. Bij het geven of nemen van die vrijheid, komt ook een zekere verantwoordelijkheid.  Vandaar dus ook dat het goed kunnen begeleiden daar erg belangrijk in is.

Op deze wijze is de cirkel rond. lk maak heel bewuste keuzes, ben intuïtief, veelzijdig, speels. Tegelijkertijd ook bewust, doorziend, berekend. lk ben sociaal sterk, maar blijf tach altijd het dichtst bij mezelf. lk ben een levensgenieter, dol op avontuur en heb altijd een duidelijke richting. Ik lijk erg chaotisch, dat ben ik ook, maar toch past alles wat ik doe binnen de gezette koers. lk blijf altijd leren, ben altijd in beweging. Uitdaging heb ik constant nodig en zoek ik zeit dan ook op. Enthousiast ben ik over alles wat met passie te maken heeft.

Published by

sjpielsewolf

Interested in germanic heathenry, lore, original fairy- and folktales, shamanism and lots of other related worldly stuff. I walk and cycle alot in nature, read, play various instruments etc.

Leave a Reply

