Morgen weer aan het werk!

Zo, vandaag een rustdag. Even niet druk meer maken, genieten van de vrije dag. Mijn inzet lijkt vruchten af te werpen. Vanaf afgelopen maandag werkeloos en meteen de vrijdag weer aan het werk, daar doen we het voor!

Vakantiehuisjes schoonmaken in Orvelte. Ik heb al eerder vakantiehuisjes schoongemaakt op Parc Sandur in Emmen en op het Aelderholt in Aalden. Staan ze niet op mijn CV? Dat kan heel goed kloppen, want het is meestal dagjeswerk op oproepbasis – en ik weet (nog) niet hoe ik dat het best op mijn CV kan zetten.

Ik loop overigens al een paar dagen met het idee in mijn hoofd om een e-portfolio te maken. Daarmee bedoel ik heel simpel gezegd mijn avonturen met betrekking tot werk in de ruimste zin van het woord, netjes onder een rubriek bij elkaar.

Dit idee heb ik, omdat ik van mezelf vind dat ik als persoon niet op 3 kantjes te vangen ben – al helemaal niet als daar al 1 pagina alleen uit droge persoonsgegevens bestaat. Ik wil transparant zijn, omdat ik van mening ben dat ik goed in elkaar steek, en mijn drive om constant verder te ontwikkelen overal in naar voren komt.

Ik hoop daarmee te bereiken dat mensen zoals jij, en anderen kunnen fungeren als richting-aanwijzers. Net als de borden langs de weg de mogelijkheden laten zien. Want soms sta je ergens midden in het boerenland ergens in Duitsland – je kunt lopen, je hebt eten en drinken bij je, je bent topfit – Maar je hebt je gps thuis laten liggen. Hoewel je een vaag vermoeden hebt welke kant je op moet lopen, is het tรณch ontzettend fijn als je die local tegenkomt die je in grote duidelijke lijnen de weg terug naar huis kan vertellen.

Vandaar dus dat ik niet kan vertellen wie ik ben, en waar ik precies naartoe ga. Ik kan wel laten zien waarmee ik bezig ben, en wat ik al gedaan heb. Verder hoop ik vanuit het verleden, naar het heden toe een soort pad naar de toekomst in te slaan die past bij mijn aard, ambities en natuur. Naar mijn idee zijn er zat mensen met levenservaring, en van daaruit wat meer zicht op wat zich afspeelt in een leven. Vanuit ervaring kan men situaties herkennen en soms zelfs benoemen.

Ik hoop dat mijn verhaal herkent wordt in zijn schoonheid, en dat ik er erkenning voor terugkrijg. Voor mij is zelfs dat eenvoudige schoonmaak klusje een vorm van erkenning. Het wordt me gegund, en daar ben ik erg dankbaar voor.

Zo, en nu even lekker een boekje lezen en genieten๐Ÿ™‚

Published by

sjpielsewolf

Interested in germanic heathenry, lore, original fairy- and folktales, shamanism and lots of other related worldly stuff. I walk and cycle alot in nature, read, play various instruments etc.

Leave a Reply

