Drumcircle Djembe Emmen e.o

Het lijkt me hartstikke leuk om in Emmen en omstreken een drumcirkel te starten. Niet voor het geld, niet uit egotripperij, maar puur vanuit de gedachte dat het leuk en lekker is om samen muziek te maken. Ik ken voldoende ritmes voor zowel beginners als gevorderden, heb voldoende techniek en know-how om mensen te helpen en aan te leren, en genoeg enthousiasme en creativiteit om het ritme gaande te houden.

Qua locaties, denk ik meer aan recreatieplekken buiten in de natuur:

Ik mag persoonlijk graag buiten zijn, vooral omdat het ook een ongedwongen sfeer met zich meebrengt. Ik denk dan bijvoorbeeld aan open plekken als:

de Grote Rietplas

de Schans in Emmen

‘t Loomeer in Schoonloo

Of natuurlijk elke andere willekeurige locatie die iemand in gedachten heeft wat geschikt zou kunnen zijn, en goed bereikbaar met de auto. Ikzelf heb locaties genoeg in ieder geval.

Qua instrumenten heb ik wel een adres waar djembés gehuurd kunnen worden:

busscherdrums.nl

Uiteraard kan het zo zijn dat je zelf al instrumenten hebt, of een eigen plek waar je ze kunt lenen. Dat is allemaal geen probleem! De kosten van de huur zijn overigens voor jezelf uiteraard😀

Voor spelen onder een dak denk ik aan:

buurthuizen, culturele centra, en andere gemeenschaps-gebouwtjes zoals in Emmen de Cluft, het gymzaaltje van Bargeres, en bijvoorbeeld het pand van de Dierenbescherming of gewoon ergens bij iemand thuis.
Ook daarbij is weer van alles mogelijk, en wil ik alleen maar aangeven dat ik over mogelijkheden nagedacht heb.

Ook de inslag van het samen musiceren kan met mij alle kanten op:

– Het kan zijn dat je gewoon met een groep leuk muziek wilt maken, samen plezier wilt hebben zonder ingewikkelde uitleg.

– Het kan zijn dat je ervoor kiest aan het eind van de dag een paar nieuwe ritmes te beheersen samen met achtergrond informatie en de technieken goed beheerst met goede uitleg en eventueel naslagwerk.

– Het kan zo zijn dat je regelmatig met een vaste groep wilt spelen, om ook voor publiek op te treden als een soort van band.

– Het kan zo zijn dat je wilt gaan drummen vanuit een holistisch/sjamanistisch oogpunt, wat betekent dat de verbondenheid, het helend aspect en de uitwerking van ritme kan hebben op jezelf persoonlijk en naar anderen toe.

Mijn eigen belang zit hem vooral in het delen van ritme-beleving:

Het sociale aspect van ritme en geluid, de gemeenschappelijkheid en de natuurlijke manier van samen zijn. Naoberschap zou het best passen – Mensen met elkaar verbinden en in contact brengen door ritme.

Mocht je interesse hebben, schroom niet, reageer meteen! Ik bied het aan uit eigen behoefte en hoop dat wat ik doe mensen aanspreekt!

Mocht je mensen kennen waarvan je denkt dat ze er wat aan kunnen hebben, stuur dit bericht dan door! Zit je zelf in een netwerk zitten met gelijkgestemden, post dit bericht dan ook bijvoorbeeld op je facebook, of geef het een retweet.

Een aantal online lessen die ikzelf gemaakt heb om mensen de kans te geven nieuwe ritmes te leren vind je hier:

Voor het meer sjamanistische werk:

Ik wil graag netwerken:

met nieuwe mensen in contact komen die mij verder kunnen helpen met de weg te vinden naar de juiste doelgroep. Als je tips hebt over culturele organisaties in de buurt, of anderszins weet vooral hoe de mensen te bereiken laat me dat dan weten.

Ik weet uit ervaring dat er zat mensen zijn die zich aangetrokken voelen door de drum en ritme, doordat ik regelmatig heb opgetreden met djembe en didgeridoo op feestjes, festivals en evenementen. Daarom is het nu tijd om daar zelf in te investeren zodat ik regelmatig in ritme met anderen bezig kan zijn!

Ik hoop op positieve reacties dus:

zegt het voort!

Published by

sjpielsewolf

Interested in germanic heathenry, lore, original fairy- and folktales, shamanism and lots of other related worldly stuff. I walk and cycle alot in nature, read, play various instruments etc.

Leave a Reply

