Helga Bijl – Kunst met landschap en natuur als inspiratie

Als grote natuurliefhebber ben ik dagelijks in de bossen te vinden, de geuren, kleuren , geluiden maar vooral de stilte laten je weer bewust worden van je omgeving. Maakt je bewust dat je LEEFT en ERVAART  en kunt BELEVEN. Zelf verwonder ik me telkens weer op de verandering. Niet alleen is er verandering van de natuur   in de seizoenen te vinden maar ook vooral de invloed die de mens op de natuur heeft. Het lijkt erop dat we altijd de controle willen houden op de nartuur het willen beheren, vormen, opvoeden en sturen als een kind. Terwijl de natuur al zoveel  ouder is dan de mens en eigenlijk zijn eigen weg beter kent dan wij deze kennen.

Graag wilde ik het werk : “Stienbaarg in het bos”  exposeren.

Helga Bijl - Stienbarg in het bos 2009
Helga Bijl – Stienbarg in het bos 2009

Het is zeefdruk monoprint  (50cm bij 50 cm )uit de serie Stienbaargen.

Bij deze serie heb ik me bezig gehouden met de “oudste natuurmonumenten” nl de hunnebedden en hun natuurlijke omgeving. Al ruim 5000 jaar zijn ze een onderdeel van onze natuurlijke omgeving de eens zo belangrijke “gewijde”plekjes in de natuur lijken nu soms  als vergeten “stenenbergen” verscholen  in het bos of in het landschap. Al het Heilige “lijkt” verdwenen maar is dit ook zo?

Published by

sjpielsewolf

Interested in germanic heathenry, lore, original fairy- and folktales, shamanism and lots of other related worldly stuff. I walk and cycle alot in nature, read, play various instruments etc.

Leave a Reply

