Wandeling 24 februari 2012

Wandeling in de natuur.
Doel: Grote nesten inventariseren, en in kaart brengen dmv waypoints op mijn gps, zodat ik alle grote nesten in kaart heb, om vervolgens regelmatig eens te kijken of er ook wat gebeurt.

Nu in 2 wandelingen 3 grote nesten gevonden – Hopelijk van buizerd of havik. Ik wil leren nesten herkennen en ben benieuwd of er ook jongen komen, en of dat dan ook vast te leggen is.

Ik ben vanmorgen ook een ree tegengekomen in de buurt van nest 1 – Ook dat wil ik loggen, samen met tijden, om te zien waar reeën zich op verschillende tijden van de dag begeven. Leuk voor de hobby zo’n gps😀.

Mijn waypoints ga ik denk ik niet delen, voor je het weet werk ik stropers in de hand – Enige waar ik mee schiet is een videocamera😀.

Als iemand weet tot welke vogels de nesten behoren, laat het even weten – Als je tips hebt over tijdstippen waarop de meeste kans dat roofvogels op hun nest zitten, graag! Ik wil leren d.m.v erop uit te trekken.

De paddentrek zit er ook aan te komen, dus binnenkort ook weer amfibieën!
Gebied dat ik in kaart breng is Emmerdennen, bedoeling is dat ik zo uitbreid naar het Valtherbos – maar als ik goed wil inventariseren, duurt dat nog wel even😀.

De reigerkolonie had ik overigens wel herkend haha…

Veel kijkplezier!

Gr. SjpielseWolf

Categorie:

Mensen & blogs

Labels:

Published by

sjpielsewolf

Interested in germanic heathenry, lore, original fairy- and folktales, shamanism and lots of other related worldly stuff. I walk and cycle alot in nature, read, play various instruments etc.

Leave a Reply

